loading...
تناسب اندام
پیروز بازدید : 94 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

رژیم لاغری شماره 3- آب کردن شکم در ۶ هفته

تعجب نکنید واقعا می‌توانید ظرف ۶ هفته چربی‌های شکمتان را آب کنید به شرط آنکه مطالب ذکر شده در زیر را کاملا مطالعه کرده و مو به مو رعایت کنید. پس اگر به سلامتی بدن و زیبایی آن اهمیت می‌دهید این مطلب را بخوانید تصمیم جدی بگیرید و از همین فردا شروع کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

در بیشتر آقایان و خانم‌هایی که مشکل چربی شکم دارند، یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می‌کنند برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند در حالیکه کاملاً اشتباه است. شما برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی استفاده کنید. مثل تمرینات دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت ، تردمیل و…

البته انجام ورزش‌های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای آب کردن چربی‌های شکم باید ۳ کار را همزمان انجام داد که در ادامه مطلب بیشتر آنها را توضیح میدهیم.


شرط اول: رژیم غذایی

هرگاه اسم رژیم می آید ممکن است در ابتدا چیز سختی به نظر برسد در صورتی که اصلا اینگونه نیست. منظور از رژیم، نخوردن نیست که کاری سخت باشد بلکه رژیم یعنی درست خوردن. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، چراکه در این برنامه ۶ هفته‌ای برای آب کردن شکم از ورزش هم استفاده می‌شود. پس صرفاً کارهای زیر را ظرف این ۶ هفته انجام دهید:

اول: سرخ کردنی و روغن را به مدت ۶ هفته فراموش کنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و… را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.


شرط دوم: ورزش هوازی

ورزش‌های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی‌های بدن می شوند. ما در این برنامه ۶ هفته‌ای بیشتر نیازمند اثرات چربی‌سوزی آنها هستیم.

در این ۶ هفته کافی است شما حداقل هفته‌ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش‌های هوازی به منظور چربی‌سوزی در این برنامه ۶ هفته‌ای می‌توان استفاده کرد ، اما ورزش‌هایی که کارایی بهتری برای چربی‌سوزی شما دارد عبارتند از: پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه‌ثابت.


شرط سوم: تمرینات شکم

هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی‌های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می‌شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می‌شود. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته‌ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

۱- دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست‌هایتان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج‌تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

۲- پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.

۳-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

با انجام دقیق برنامه‌های بالا مطمئن باشید که ظرف ۶ هفته و چه بسا کمتر، چربی‌های شکم را به میزان زیادی از دست خواهید داد و این موضوع را به وضوح در سایز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهید کرد.

شاید بسیاری از شما عزیزان از دست دادن چربی شکم و پهلو برایتان بیشتر از جنبه زیبایی مهم باشد اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد مسئله سلامتی است تا زیبایی. اگر شما چربی‌هایتان را از بین نبرید رفته‌رفته و با افزایش سن نه تنها از بین بردن آن ها سخت‌تر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های زیادی مثل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، سرطان و… در شما افزایش می‌یابد. پس از همین فردا شروع کنید، اراده به خرج دهید، مصمم و جدی باشید تا به نتیجه برسید.

منبع :ایرانیان

پیروز بازدید : 106 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

هفده نکته بسیار مفید برای تناسب اندام

 

با ضرب عددی که در شماره ۲ به دست آورده اید در ۱/۶ می توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید. این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد

 

 

نکته ۱ - چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟


این سوال یک فرمول خیلی ساده دارد؛

۱/ وزنتان را به پوند (هر پوند= ۴۵۳ گرم) در ۲/۲ تقسیم کنید.

۲/ آنرا در ۲۴ ضرب کنید. (این مقدار کالری است که برای زنده ماندن باید استفاده کنید)

۳/ با ضرب عددی که در شماره ۲ به دست آورده اید در ۱/۶ می توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید. این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد. برای کاهش وزن، باید میزان کالری هایی که می سوزانید از مقدار کالری هایی که مصرف می کنید کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن.

 

 

نکته ۲ - ساده ترین راه برای پایین آوردن کلسترول:

 

۱/ انگور بخورید. پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول کمک می کند.

۲/ سیر بخورید. سیر ماده ای است که به طرز نیرومندی کلسترول را پایین می آورد. همچنین به پایین آوردن فشارخون نیز کمک می کند.

۳/ در روز دو عدد هویج بخورید. همین به تنهایی کلسترول شما را ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین خواهد آورد.

۴/ حداقل سه بار در هفته پیاده روی ۳۰ دقیقه ای داشته باشید.

 

 

نکته ۳ - ۶ راز لاغری:

 

همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. در دنیای واقعی، برای همه ما دشوار است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم. آنها که از طریق رژیم غذایی وزن کم میکنند، بعد از مدتی بیشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه می کنند. بهترین راه برای دستیابی به کاهش و کنترل وزن ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه زندگی تان است.

در زیر به چند راه عالی اشاره می کنیم که به شما کمک میکند بدون هیچگونه رنج و عذاب وزن کم کنید.

 

۱/ از خوردن صبحانه غفلت نکنید.

تحقیقات ثابت کرده است که افرادیکه صبحانه می خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند. خوردن صبحانه قند خون شما را تثبیت کرده، چربی سوزی شما را تقویت کرده و اشتهایتان را سرکوب می کند.

 

۲/ کمی طعم به زندگیتان بدهید.

خردل و فلفل قرمز را به برنامه غذاییتان اضافه کنید. همچنین سیر و پیاز را. این موادغذایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و باعث می شود کمتر غذا بخورید. و بالاتر از همه اینها، این موادغذایی ۴۵ تا ۷۵ کالری از کالری های مصرفیتان را پس از هر غذا می سوزاند.

 

۳/ اشتهایتان را از بین ببرید.

۳۰ دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری بخورید (یک برش طالبی، یک هویج، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و ...). ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغزتان از معده تان پیامی دریافت کند. زمانیکه برای خوردن غذا می نشینید، مغر شما این پیام را دریافت کرده است که دیگر گرسنه نیستید. و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.

 

۴/ به موسیقی مناسب گوش کنید.

قبل از اینکه برای خوردن غذا پشت میز بنشینید، موسیقی آرامبخش را روشن کنید. تحقیقات ثابت می کند که با گوش دادن به موسیقی ملایم شما خیلی آرامتر غذا خواهید خورد. کمتر هم غذا خواهید خورد.

 

۵/ بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهایتان را مسواک کنید.

مسواک زدن دندانها بعد از خوردن غذا، اشتهایتان را فروخواهد نشاند. چرا؟ به خاطر اینکه خمیردندان نعنایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و تمایل کمتری به غذا و تنقلات بیشتر پیدا خواهید کرد.

 

۶/ خواب کافی داشته باشید.

خیلی از آدم ها از روی گرسنگی غذا نمی خورند، بلکه از روی خستگی به سمت غذا روی می آورند. پس به جای اینکه ۱۵ دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن ۱۵ دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید. همچنین اطمینان یابید که ۷ الی ۸ ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.

 

 

نکته ۴ -حرکات کششی:

 

اگر تصور می کنید که حرکات کششی بهترین راه برای شروع تمریناتتان است، کاملاً در اشتباهید. انجام حرکات کششی روی عضلات سرد ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود. مهم نیست که چه ورزشی می خواهید انجام دهید، بهتر است قبل از شروع ابتدا بدنتان را گرم کنید و بعد حرکات کششی را انجام دهید. بهترین روش برای گرم کردن نوع سبکی از همان ورزشی است که می خواهید انجام دهید. مثلاً اگر میخواهید پیاده روی کنید، ورزشتان را با ۵-۳ دقیقه پیاده روی کند شروع کنید. تمرینات کششی ملایم را نیز بعد از تمریناتتان انجام دهید نه قبل از آن.

 

 

نکته ۵ - برای متناسب شدن اندامتان هیچوقت دیر نیست.

 

اگر سنتان بالای ۵۰ سال باشد دلیل بر این نیست که نمی توانید ورزش کنید، حتی اگر هیچوقت در طول عمرتان ورزش نکرده باشید. باوجود سالهای سال زندگی یکجانشینی، هنوز هم می توانید به ورزش و تناسب اندام روی بیاورید. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه در زندگی گذشته خود ندرتاً ورزش می کرده اند، به همان اندازه کسانیکه ۱۰ سال به طور منظم ورزش می کرده اند، می توانند به تناسب اندام دست یابند.

 

 

نکته ۶ - چرا با بالا رفتن سن کاهش وزن دشوارتر می شود؟

 

تغییراتی که با بالا رفتن سن در متابولیسم، ساخت بدن، نیازهای غذایی، و میزان فعالیت بدن ایجاد می شود، کاهش وزن را کمی دشوارتر می کند. با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کندتر می شود و بدن کالری کمتری می سوزاند. اما، دلیل دیگر این سوزاندن کمتر کالری، این است که میزان فعالیت ما نیز کاهش می یابد. فعالیت جسمانی و ورزش بدون شک بهترین راه برای مقابله با کند شدن متابولیسم بدن میباشد.

 

 

نکته ۷ - چه مقدار باید ورزش کنیم تا بدن به چربی سوزی برسد؟

 

گرچه ۱۵ دقیقه ورزش کمی چربی می سوزاند، به طور کل ۳۰ دقیقه طول می کشد تا بدن به سراع ذخیره چربی های بدن برود. اگر قصد دارید وزنتان را پایین بیاورید، باید ۳۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط مثل پیاده روی، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهید.

 

 

نکته ۸ - بهترین ورزش برای کاهش وزن کدام است، پیاده روی یا دو؟

 

یک مایل پیاده روی به همان اندازه یک مایل دویدن کالری می سوزاند. بعلاوه، پیاده روی فواید خاصی برای کاهش وزن دارد. نیمی از سوخت بدن در حین پیاده روی از چربی ها تامین می شود. اما طی دویدن، کمتر از یک سوم کالری های سوخته شده از چربی ها تامین می شود.

 

 

نکته ۹ - بیشترین منبع چربی برای خانم ها کدام است؟

 

برخلاف آنچه که تصور می کنید، چربی های بدن شما به خاطر خوردن گوشت یا شیرینی جات نیست. مقصر اصلی همان سس سالادتان است که %۹ از چربی مصرفی شما را تشکیل می دهد. به جای سس سعی کنید از آبلیمو، فلفل و کمی نمک برای چاشنی سالاد استفاده کنید.

 

 

نکته ۱۰ - سیریال: شکل هم اهمیت دارد.

 

فیبر موجود در پوست گندم سالیان سال است که دفاع مکمی در مقابل سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ به حساب می آید. تحقیقات جدید نشان می دهد که در سیریال های صبحانه، شکل اهمیت بسیار زیادی دارد. بااینکه پوست گندم برای مقابله با سرطان روده آلت دفاعی خوبی است، این تحقیق دریافته است که پوست گندم گرم شده و فراورده ای تاثیر بیشتری دارد. پوست گندمی که برای مصارف تجاری به شکل نوارهای کوتاه و ترد درآمده است در جلوگیری از سرطان روده کارآمدتر است.

 

 

نکته ۱۱ - سایز میان تنه تان را کم کنید.

 

خانم هایی که ورزش می کنند کمتر از خانم هایی که ورزش نمی کنند دچار چربی شکم می شوند. یک تحقیق جدید نشان داد که خانم هایی که ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده اند، ۱۷ درصد کمتر از خانم هایی که ورزش نکردند دچار چربی شکم شده اند. بهترین ورزش هم همانطور که قبلاً ذکر شد پیاده روی است.

 

 

نکته ۱۲ - آیا عادت دارید شب ها غذا بخورید؟

 

شما می توانید هر وقت که میل داشتید غذا بخورید. اکثر خانم ها تصور می کنند که اگر شامشان را درهنگام بخورند مستقیماً در بدنشان تبدیل به چربی خواهد شد. طبق یک تحقیق جدید، هیچ جای نگرانی نیست. محققان دریافته اند، خانم هایی که بیش از %۵۲ از کالری های مصرفیشان را بعد از ساعت ۵ عصر مصرف می کنند، درمقایسه با افرادیکه بیشتر کالری های مصرفیشان را در طول روز مصرف می کنند، چربی بیشتری به دست نمی آورند. مهم مقدار کالری هایی است که در روز مصرف میکنید نه ساعت مصرف آن.

 

 

نکته ۱۳ - آب بخورید و وزن کم کنید.

 

خیلی از افراد نمی دانند که آب راه بسیار خوبی برای از بین بردن اشتهاست. افراد زیادی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و درنتیجه پرخوری می کنند. دفعه بعد که خواستید به خوردن تنقلات روی بیاورید، به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر هنوز گرسنه تان بود، احتمالاً یک خوراک مختصر می تواند گرسنگیتان را تا وعده غذای بعد از بین ببرد.

 

 

نکته ۱۴ - مصرف آجیل و قلبی سالم.

 

اکثر ما خوب می دانیم که آجیل حاوی میزان زیادی چربی است. از اینرو آنهایی که خیلی نگران وزنشان هستند، از خوردن آن خودداری می کنند. اما آیا می دانستید که چربی موجود در آجیل از جمله چربی های غیراشباع بسیار سالم است؟ تحقیقی جدید نشان می دهد که افرادیکه بیشترین میزان آجیل را می خورند، کمترین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دارد.

 

 

نکته ۱۵ - از خوردن چیپس اجتناب کنید.

 

چیپس ها هم مثل همان چیپس های سیب زمینی هستند شاید بدتر هم باشند. هر ۳۰ گرم از این چیپس ها چیزی درحدود ۱۵۰ کالری دارد که تقریباً ۱۰ گرم آن چربی است.

 

 

نکته ۱۶ - خمیر بادام زمینی و موز؟

 

درست است. خمیر بادام زمینی و ساندویچ موز که با نان گندم کامل درست شده باشد، برای سلامت قلب شما بسیار مفید است. بادام زمینی، موز و گندم حاوی میزان زیادی ویتامین B6 می باشند. طبق تحقیقات جدید، افرادیکه بالاترین میزان ویتامین B6 را دارا هستند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. منابع خوب دیگر برای این ویتامین عبارت است از: سینه مرغ و سیب زمینی پخته.

 

 

نکته ۱۷ - بهترین راه برای کسب آنتی اکسیدان های ضد پیری

 

آب انگور بنوشید. آنتی اکسیدان موجود در یک لیوان آب انگور معادل آنتی اکسیدان موجود در ۱۲ موز، ۱۱ هلو، و ۴۱ فنجان کاهو می باشد.

منبع:shikweb.com

پیروز بازدید : 198 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

 بهترین زمان برای چربی سوزی

 

بهترین زمان از روز برای انجام تمرینات ایروبیک (هوازی) کی است؟ پاسخ این است که هر وقت که دوست داشتید. مهمترین مسئله این است که فقط باید فعالیت هوازی داشته باشید. تمرینات قلبی-عروقی مداوم مثل پیاده روی، دو، پله نوردی، یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه چربی سوزی می کند و مهم نیست در چه ساعتی از روز باشد. اما اگر می خواهید بیشتری فایده ممکن را از هر دقیقه تمرینتان ببرید، باید صبح ها زودتر بیدار شوید و قبل از خوردن صبحانه تمرین خود را انجام دهید. فعالیت های ایروبیک در صبح ناشتا نسبت به انجام این تمرینات در طول روز سه مزیت عمده دارد:

 

در اول صبح وقتی شکمتان خالی است، سطح گلیکوژن (کربوهیدرات ذخیره بدن) عضلات و کبد پایین است. اگر ساعت 7 شی شام خورده باشید و صبحانه تان را نیز 7 صبح بخورید، یعنی بدنتان 12 ساعت بدون غذا بوده است. طی این روزه 12 ساعته سطح گلیکوژن کم کم پایین می آید تا گلوکز لازم برای عملکردهای مختلف بدن را حتی در موقع خواب فراهم کند. درنتیجه، شما با گلیکوژن و قند خون بسیار پایین از خواب بیدار می شوید-که بهترین محیط برای سوختن چربی ها به جای کربوهیدرات است. اینکه چقدر بیشتر چربی سوزی می کنید مشخص نیست اما برخی تحقیقات نشان داده که وقتی تمرینات کاردیو وقتی گلییکوژن بدن خالی است انجام شود، تا 30% بیشتر خواهد بود.

 

حالا باید دید که این فرایند چطور انجام می شود. تقریباً ساده است. کربوهیدرات (گلیکوژن) منبع اصلی انرژی بدن است. وقتی ذخیره این منبع انرژی کم باشد بدن مجبور می شود به سراغ منابع ثانویه انرژی یا ذخائر بدن برود که چربی هاست. اگر تمرینات کاردیو را بلافاصله بعد از خوردن غذا انجام دهید، باز هم چربی سوزی خواهید کرد اما مقدار کمتری چربی خواهید سوزاند چون اول کربوهیدرات هایی که مصرف کرده اید خواهد می سوزد. همیشه ترکیبی از کربوهیدرات و چربی بعنوان سوخت در بدن می سوزد اما برحسب زمان انجام تمرینات کاردیو، می توانید نسبت سوختن چربی ها را به کربوهیدرات تغییر دهید. اگر نمی توانید اول صبح تمرینات هوازی را انجام دهید، بهترین زمان دیگر برای این کار بلافاصله بعد از تمرینات بدنسازی است. تمرینات بدنسازی فعالیت غیرهوازی است (کربوهیدرات سوز) و درنتیجه گلیکوژن عضلات را تخلیه می کند. به همین دلیل است که انجام تمرینات هوازی بعد از بدنسازی دقیقاً همان اثر تمرینات اول صبح را دارد.

 

دومین فایده انجام تمرینات در اول صبح تاثیری است که بعد از تمرین به جای میگذارد. وقتی تمرین کاردیو را اول صبح انجام می دهید، نه تنها در طول زمان تمرین چربی سوزی می کنید، بلکه این چربی سوزی با سرعت بیشتر بعد از تمرین نیز ادامه خواهد داشت. اما چرا؟ به این دلیل که یک جلسه شدتی تمرین قلبی-عروقی متابولیسم بدن شما را تا ساعت ها بعد از اتمام جلسه تمرین بالا نگه می دارد. اگر تمرینات کاردیو را شب انجام دهید هنوز هم طی تمرین چربی سوزی می کنید و می توانید از آن استفاده ببرید اما با انجام تمرینات کاردیو در شب دیگر نمی توانید از فایده چربی سوزی بعد از تمرین هم استفاده کنید چون متابولیسم شما وقتی به خواب می روید به شدت زیادی پایین می آید.

 

چربی سئزی بیشتر تنها دلیل انجام تمرینات ایروبیک در اول صبح نیست. فایده سوم انجام این تمرینات در صبح آن حس پیشرفت و اشتیاق است که تا پایان روز همراهتان خواهد بود. ورزش می تواند تجربه ای دلپذیر و لذت بخش باشد اما هرچه سخت تر و چالش انگیزتر شود، صبح ها زود بیدار شدن هم برایتان مهم تر می شود. وقتی از هر کاری که به نظرتان ناخوشایند می آید طفره بروید، آن کار تا پایان روز گریبانتان را می گیرد و حس عدم موفقیت، استرس و گناه در شما ایجاد می کند.

 

شاید صبح زود بیدار شدن و ورزش کردن به نظرتان سخت بیاید اما یک دقیقه به زمانی فکر کنید که یک کار خیلی سخت را در زندگیتان انجام دادید و موفق شدید. آیا بعد از آن احساس فوق العاده ای نداشتید؟ انجام هر کاری، مخصوصاً کاری که از نظر فیزیکی سخت باشد، نوسانی در شما ایجاد می شود. وقتی اینکار ورزش باشد،این نوسان فیزیولوژیکی و روانی می شود. از نظر فیزیولوژیکی ورزش باعث می شود که در بدن اندورفین آزاد شود. اندورفین ها هورمون های شبه افیون هستند که صدها مرتبه از قوی ترین مروفین ها هم قوی تر هستند. این اندورفین ها روحیه شما را بسیار شاد و بشاش می کند، استرستان را پایین می آورد، گردش خون را در بدنتان تقویت می کند و درد را تسکین می دهد. به این ترتیب وقتی صبحها زود از خواب بیدار شوید و وزش کنید، تا پایان روز شاد و سرحال خواهید بود واسترس کمتری حس خواهید کرد.

 

هنوز هم می گویید نمی توانید صبحها زود از خواب بیدار شوید؟ اشکالی ندارد خیلی از ما اینطور هستیم اما فقط باید بدانید که سختی این کار واقعاً ارزشش را دارد. اول ممکن است خیلی برایتان سخت باشد اما بعد از گذشت چند هفته آنقدر به آن عادت می کنید که اتوماتیک وار خودتان سر اسعت مشخص از خواب بیدار می شوید. فقط کافی است که امتحان کنید. با خودتان قرار بگذارید که این کار را اول فقط به مدت 21 روز انجام دهید. وقتی آن 21 روز تمام شود شما هم لاغرتر شده اید و صبح ورزش کردن هم دیگر برایتان به شکل عادت درآمده است. هرچه بیشتر اینکار را انجام دهید، میلتان برای انجام آن بیشتر می شود.

منبع:blogfa.com

پیروز بازدید : 130 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

چگونه می توان جلوی بازگشت وزن کم شده را گرفت

 

هدف ما این است که وزن به دست آمده را ثابت نگه داریم. این کار به هیچ وجه آسان نیست و کاری طولانی و زمان بر است.

 

کم کردن وزن کار سختی است اما ثابت نگه داشتن وزنی که بعد از یک رژیم سخت به دست آمده، به مراتب دشوارتر است.

 

به افرادی که اضافه وزن دارند یا بیش از حد چاق هستند، توصیه می شود که حداقل 5 تا 10% از وزن شان را برای به دست آوردن سلامتی کم کنند، البته این افراد حتماً باید دقت داشته باشند که فوراً وزن کم شده شان برنگردد. در این مطلب چند توصیۀ اساسی برای کمک در مسیر تثبیت وزن ارائه می شود.

 

فعالیت جسمی برای حفظ تناسب اندام شما ضروری است.


هدف ما این است که وزن به دست آمده را ثابت نگه داریم. این کار به هیچ وجه آسان نیست و کاری طولانی و زمان بر است. در واقع، اصلاح روش زندگی کار امروز و فردا نیست. این کار نیازمند برطرف کردن خطاها و ایجاد تغییرات به مرور زمان است. این هزینۀ ثابت نگه داشتن وزن است.

 

هدف، ایجاد تعادل بین مصرف انرژی (فعالیت های جسمانی) و انرژی وارد شده به بدن (تغذیه) است. بیشتر اوقات فعالیت جسمی کافی نیست، و مقدار مواد غذایی وارد شده به بدن اضافه می آید. بنابراین باید عادات مان را معکوس کنیم.

 

بدون انجام فعالیت های جسمی و سوزاندن انرژی، خیلی محال است که بتوان وزن را ثابت نگه داشت. در عوض، صرفاً یک برنامه ورزشی هم کافی نیست، مهم است که این فعالیت به طور منظم انجام شود. مانند، نیم ساعت پیاده روی، ژیمناستیک یا دوچرخه سواری با سرعت متعادل (که می توان در آپارتمان هم انجام داد)، به شرطی که هر روز انجام شوند، می توانند مفید باشند.

 

باید بدانید که هرچه بیشتر تحرک داشته باشید، در ثابت نگه داشتن وزن موفق تر خواهید بود: ورزش کمک می کند تا تعادل انرژی در بدن برقرار شود، فعالیت های قلبی و ریوی بهبود یابد و احتمال ابتلا به افسردگی، دلسردی، فرسودگی و پیری را کاهش می دهد.

 

* مقدار وعده های غذایی تان را کم کنید، بهتر است از بشقاب های کوچک استفاده کنید، این بشقاب ها باعث می شوند که احساس کنید غذای بیشتری خورده اید.

 

*هر روز 5 واحد میوه و سبزی بخورید.

 

*حتماً هر روز 3 وعده غذا بخورید، البته شام تان باید سبک باشد.

 

*میزان کالری دریافتی تان را با حذف حداکثری چربی ها و الکل کم کنید. این دو، یعنی چربی ها و الکل، نه تنها کالری بسیار بالایی دارند، بلکه باعث افزایش اشتها می شوند.

 

*کربوهیدرات های کامل را که در فیبرها به مقدار زیادی وجود دارند، جزء الویت های تان قرار دهید.

 

*در محل کار و یا جشن ها، نباید از غذا خوردن صرف نظر کنید، اما باید با دقت در انتخاب غذا و کاهش مقدار آن، میزان کالری دریافتی تان را مدیریت کنید. (به این منظور، برای پیش غذا مواد خام و برای دسر میوه بخورید، ضمناً از خوردن چیپس غوطه ور در سس هم خودداری کنید) هرگونه زیاده روی، باعث افزایش وزن در طول هفته خواهد شد.

 

*علت های ریزه خواری تان را تحلیل کنید و از بین ببریدشان.

 

*ثابت نگه داشتن وزن، مختص چند روز و چند هفته نیست، بلکه تمام طول یک زندگی طولانی و سالم را در بر می گیرد. به همین علت، باید سبک زندگی تان را به آهستگی با عملکرد و ویژگی های طبیعی بدن مطابقت دهید. غیر از این باشد، تثبیت وزن در تمام طول زندگی غیرممکن است زیرا این راه پر از محرومیت است که این محرومیت ناگزیر باعث دلسردی و بدگمانی نسبت به خود می شود.

منبع : chegoneh.com


پیروز بازدید : 112 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

تناسب‌ اندام هوازی چیست

 

تست‌های لازم برای تعیین تناسب‌ اندام هوازی و تمریناتی که برای تقویت سطح تناسب ‌اندام انجام می‌گیرد  به شما کمک می کند تا عضلات شما ....

 

تناسب ‌اندام یا سلامتی که از راه فعالیت ‌ها و تمرینات هوازی به دست می‌آید را تناسب ‌اندام هوازی می‌نامند. واژه هوازی (ایروبیک) صفتی است که معمولاً به چیزی که به هوا نیاز دارد مرتبط است.

 

بعد از تعریف تناسب‌ اندام هوازی می‌توانیم به سراغ اطلاعات مربوط به تمرینات و تست‌های آن برویم. با افزایش بیماری‌های قلبی-عروقی در دنیای مدرن امروز، نیاز به مراقبت بیشتر از تناسب ‌اندام هوازی خود امر مهمی است. فعالیت‌های مختلف که تحت تمرینات قلبی-عروقی دسته‌ بندی می‌شوند شامل دویدن، شنا کردن، دوچرخه‌ سواری و امثال این می‌شود. این تمرینات (و شدت، تکرار و طول ‌مدت آنها) باید برحسب سطح تناسب ‌اندام فرد انجام گیرد.

 

چطور می‌توان تناسب ‌اندام هوازی را تقویت کرد؟

 

در زیر به بررسی تست‌های لازم برای تعیین تناسب‌ اندام هوازی و تمریناتی که برای تقویت سطح تناسب ‌اندام انجام می‌گیرد، می‌پردازیم. داشتن اطلاعات درمورد تست‌های مختلف و استفاده از آن ر انجام تمرینات بسیار مفید است.

 

تست‌های تناسب ‌اندام هوازی

 

تست‌های تناسب ‌اندام هوازی برای تعیین سطح تناسب ‌اندام با استفاده از تمریناتی مثل دویدن نرم یا پیاده ‌روی انجام می‌گیرد. معمولاً در چنین تمریناتی از فعالیت راه رفتن 5/1 مایل با سرعت متوسط و ثابت استفاده می‌شود.

 

تست راه‌رفتن :

 

فعالیت راه رفتن یکی از بهترین تمرینات هوازی به شمار می‌رود. فرد نباید دو ساعت قبل تست چیزی بخورد. یک سطح صاف برای دویدن و دو نرم انتخاب می‌شود. برای انجام تست نیاز به کرونومتر (گام‌ شمار) است. زمانی که برای تمام کردن فاصله 5/1 مایل لازم است توسط کرونومتر ثبت می‌شود. اگر مقدور نباش که 5/1 مایل را با دویدن/دویدن نرم تمام کرد، فرد می‌تواند با فعالیت‌های هوازی با شدت کمتر مثل راه‌ رفتن آن را تمام کند.

 

شنا کردن :

 

تست شنا کردن که 12 دقیقه طول می‌کشد هم یکی از تست‌های استاندارد است. شنا کردن بهترین ورزش هوازی برای کم کردن وزن است. کسانیکه به طور مرتب شنا می‌کنند باید این فعالیت را ادامه دهند. تست شنا برای افراد مبتلا به آرتروز شانه مطوب نیست. شنا کردن برای 12 دقیقه متوالی برای مبتدیان آسان نیست، حتی اگر به‌طور مرتب ورزش کنند. در تست اصلی، فرد باید تعداد دورهایی که طی 12 دقیقه تکمیل می‌کند را بشمارد. برحسب تعداد دورهایی که طی این مدت انجام شود، سطح تناسب‌اندام فرد تعیین می‌شود.

 

تست دوچرخه‌سواری :

 

تست دوچرخه برای تعیین سطح تناسب ‌اندام طی دوچرخه‌ سواری استفاده می‌شود. فعالیت دوچرخه زدن باید برای 6 دقیقه با یک مقاومت مشخص ادامه یابد. توصیه می شود که ضربان قلب در هر دقیقه ثبت شود. برای محاسبه اکسیژن مصرفی می‌توان از  نوموگرام استفاده کرد.

 

تمرینات تناسب ‌اندام هوازی

 

براساس تعریف ارائه شده از کالج پزشکی ورزشی امریکا (ACSM)، تمرین هوازی فعالیتی است که شامل حرکات ریتمیک و مداوم گروه‌های عضلانی بزرگ بدن می‌شود. قلب و ریه‌ ها باید بالاتر از سطح عادی فعالیت کنند. تعیین ضربان قلب هدف قبل از شروع هر تمرین هوازی مفید است. ضربان قلب هدف افراد از لحاظ دامنه محاسبه می‌شود. برای محاسبه این دامنه از فرمول زیر استفاده می‌شود:

 

ضربان قلب مینیمم = )سن - 220) × 60/0

 

ضربان قلب ماکسیمم = )سن - 220) × 90/0

 

عددی که توسط این فرمول‌ها به دست می‌آید باید ضربان قلب هدف شما درنظر گرفته شود. برخی از نمونه‌های فعالیت هوازی برای حفظ سطح تناسب‌اندام عبارتند از: ایروبیک دنس ، پیاده ‌روی ، دو نرم ، دویدن ، دوچرخه‌ سواری ، شنا ، پله ‌نوردی ، طناب زدن ، اسکیت ، اسکی و از این قبیل.

منبع : mardoman.net

پیروز بازدید : 116 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

سه خطای ورزشی كه مانع از كاهش وزن می‌شوند

 

ورزش بهترین شیوه برای سوزاندن كالری‌ها است اما گاهی اوقات اشتباهاتی در تمرینات رخ می‌دهد كه  ممكن است موجب كند شدن سوخت وساز بدن شده و در نتیجه مانع از كاهش وزن شوند.

 

كارشناسان بهداشت و سلامت آمریكا در مقاله جدیدی در سایت بهداشتی كول هلت سه نمونه از موثرترین این اشتباهات را معرفی كرده‌اند. با آگاهی از این خطاها و اصلاح آنها می‌توان به افزایش سوخت‌وساز بدن و سوختن بیشتر كالری‌ها كه منجر به كاهش وزن می‌شود، كمك كرد. این خطاها عبارتند از:


1 ـ عدم تغییر در تمرینات؛ اگر یك نوع تمرین را هر روز و هر هفته انجام می‌دهید ذهن، بدن و تمام عضلات شما خسته می‌شوند. وقتی تمرین تكراری انجام دهید بدن به آن عادت می‌كند و دیگر دچار چالش سوخت و سازی نمی‌شود كه در نتیجه اثرات تمرینات متوقف خواهد شد.

 

راه حل: سعی كنید نوع تمرینات را هرازگاهی تغییر دهید تا تاثیر بهتری روی بدنتان داشته باشند.

 

2 ـ عدم توجه به تمرینات اختصاصی؛ ورزش ایروبیك برای جسم و روح مفید است اما اگر فردی بین تمرینات استقامتی خود نیز تعادل برقرار نكند نه تنها به نتایج مطلوب دست نخواهد یافت بلكه در عین حال یك فاكتور مهم در سلامت و تناسب اندام را از دست می‌دهد. اگر بین تمرینات كششی، آیروبیك و استقامتی، تعادل برقرار نشود، فرد به نتیجه دلخواه دست نمی‌یابد.

 

راه حل: سعی كنید تمرینات استقامتی مختلف انجام دهید. چون برای ادامه تمرینات به افزایش ماهیچه‌های قوی نیاز خواهید داشت و تمرینات استقامتی این شرایط را برای شما فراهم می‌كنند.

 

3 ـ خطای سوم چسبیدن به تمرینات مخصوص سوزاندن چربی است؛ اگر از تردمیل یا دستگاه‌هایی از این قبیل برای سوزاندن چربی‌های بدن استفاده كنید، بدن از مقدار بیشتری از چربی‌های ذخیره شده خود به عنوان سوخت استفاده می‌كند اما مشكل اینجا است كه در صورت ادامه این وضعیت بدن كم‌كم فقط به سوزاندن چربی و كربوهیدرات بیشتر عادت می‌كند اما مقدار سوختن كالری كاهش می‌یابد.

 

راه حل: روش‌هایی را انتخاب كنید كه بیشتر روی سوختن كالری متمركز شوند. بهترین كار این است تمرینات مربوط به سوزاندن چربی را در دوره‌های كوتاه‌مدت انجام دهید تا بدن در حالت كلی ورزش كردن به سوزاندن كالری عادت كند و متابولیسم تسریع شود.

منبع:پارسی طب

پیروز بازدید : 172 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

لاغرهای زیبا

 

یکی از مواردی که خیلی از آدم ها به خصوص خانم های محترم با آن درگیری ذهنی دارند مسئله مهم و حیاتی چاقی است! بعضی دائم رو به روی آینه هستند و هی خودشان را از چپ و راست نگاه می کنند و هی می پرند روی وزنه بدبخت و با دقت بسیار زیاد تا صدم گرمی که جابه جایی وزن داشته اندازه می گیرند و همین مقدار روی روح و جسم شان تاثیرات فراوانی دارد. چاقی از مواردی است که شاید یک بیماری جسمی محسوب شود اما این روزها روان بسیاری از آدم ها و خانواده ها را درگیر خودش کرده است و تبدیل به یک بیماری روحی و روانی شده است.

 

● دغدغه ای به نام چاقی

 

موضوع چاقی از آن مواردی است که آدم ها برداشت های اشتباه و نگاه های متفاوتی به آن دارند! یعنی بعضی ها به جای آن که بیشتر به سلامتی بدن شان توجه داشته باشند به زیبایی آن فکر می کنند و به جای آن که نگران سلامتی و عوارض خطرناک آن باشند، تمام دغدغه و فکر و زندگی شان کم کردن وزن می شود تا شاید زیباتر و خوش هیکل تر به نظر برسند! این وسط عده ای هم تنها توهم چاقی به سرشان می زند یعنی چون دائم خودشان را با مانکن های دنیا مقایسه می کنند هی احساس می کنند که وای چه قدر چاق هستند و باید لاغرتر شوند و آن وقت گرفتار وسواس چاقی می شوند! در صورتی که شما زمانی می توانید بگویید چاق هستید و نگران سلامتی خودتان باشید که وزن تان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین وزن استاندارد باشد. آن وقت نه تنها نباید بی خیال شوید بلکه حتما باید فکری به حال کاهش وزن و لاغر شدن خود کنید.

 

● وسواس چاقی

 

آدم هایی که توهم چاقی دارند در واقع همان هایی هستند که وزن استانداردشان با توجه به قد و سن شان مناسب است اما دائم دوست دارند لاغر شوند. این افراد بیشتر تحت تاثیر عوامل اجتماعی هستند یعنی اگر لاغر شدن برای اجتماعی که آن ها در آن زندگی می کنند ارزش باشد تمام تلاش شان را می کنند تا از آن چه هستند لاغرتر شوند، همین باعث می شود خواب و خوراک و حتی تمام انرژی زندگی خود را برای لاغر شدن می کنند. این افراد همان کسانی هستند که حاضرند به سلامتی شان لطمه بزنند فقط به این دلیل که خوش هیکل نشان داده شوند برای همین خودشان را از خوردن بسیاری از مواد غذایی محروم می کنند و حتی با گرسنگی جسم شان را رنج می دهند تا زیباتر به نظر برسند. این افراد بخش زیادی از روزشان به دنبال انواع رژیم ها و حتی انجام ورزش های سنگین هستند که شاید چند دهم کاهش وزن داشته باشند و چون اصولا رژیم های سالمی ندارند به جسم خودشان ضربه می زنند و اتفاقا باعث کسالت، بی حالی و افسردگی خود می شوند. کسانی که وسواس چاقی دارند دائم به وزن شان فکر می کنند و برای این که هر روز مقداری از وزن خود کم کنند، دست به هر کاری می زنند پیروزی و شکست این افراد در مقدار وزنی که کم یا زیاد کرده اند تعریف می شود به همین دلیل کلا از زندگی آدم های معمولی فاصله می گیرند.

 

● سالم لاغر شوید

 

درست است که عده ای تنها وسواس چاقی دارند و هرچه دکترها و یا دوستان شان می گویند به جان ما شما وزن تان مناسب است بی خیال نمی شوند عده ای هم واقعا مشکل اضافه وزن دارند اما از راه های بسیار اشتباهی برای کاهش وزن و لاغر شدن استفاده می کنند ما چند پیشنهاد بسیار کلی برای این دوستان داریم که احتمالا به دردشان بخورد:

 

پیشنهاد اول/ یکی از روش های کاهش وزن کنترل خوردن است. یعنی شما باید بتوانید مقدار خوردن خود را کنترل کنید اما این به این معنی نیست که خودتان را از خوردن محروم کنید. برای کنترل خوردن باید رفتارهای خود را در یک هفته گذشته در مورد خوردن بررسی کنید و ببینید چه مقدار می خورید و چه محرک ها و عواملی شما را به خوردن تشویق می کند. حالا می توانید میزان خوردن تان را در هر وعده کاهش دهید و چیزهایی را که شما را به خوردن تشویق می کند از خود دور کنید. محرک های شما برای غذا خوردن یا فیزیولوژیکی هستند و یا به صورت روانی. مثلا وقتی امتحان دارید با خودتان فکر می کنید اگر زیاد بخورید حتما بهتر می فهمید یا اگر هیکل تان بزرگتر باشد بیشتر مورد توجه هستید! اگر به دنبال رژیم مناسب تغذیه هستید حتما از کارشناسان تغذیه کمک بگیرید و به دنبال رژیم های خود ساخته بعضی افراد که به سلامتی تان ضربه می زند نروید. رژیم غذایی شما باید طوری باشد که شما از همه مواد غذایی استفاده کنید اما به مقدار مناسب و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و تنها به کیفیت مواد غذایی که می خورید توجه کنید. گاهی چاقی شما شاید به دلیل مواد غذایی نامناسب است نه به خاطر زیاد خوردن! بنابراین اگر رفتار خودتان را بررسی کنید متوجه این می شوید. یکی از عادت های اشتباه و رایج امروزی نخوردن شام است که اتفاقا در احادیث مان نسبت به خوردن شام حتی به اندازه یک عدد خرما تاکید شده است. مثلا پیامبر اکرم(ص) فرمودند: شام را ترک نکنید، هر چند به خوردن دانه خرمای خشکیده ای باشد. من بر امتم از این بیم دارم که با ترک خوردن شام، پیری و شکستگی به سراغشان آید؛ چرا که خوردن شام، مایه نیرومندی پیر و جوان است. (محاسن جلد۲)

 

پیشنهاد دوم/ یکی از مهم ترین راه های کاهش وزن، ورزش است. شاید دلیل چاقی شما خوردن بسیار نیست بلکه بی تحرکی است بنابراین بیشتر افراد چاق کسانی هستند که معمولا اهل ورزش نیستند و هیچ تحرکی ندارند. پیشنهاد بسیاری از کارشناسان در کنار رژیم غذایی مناسب، ورزش است. و شاید حتی ورزش از رژیم غذایی هم مهمتر باشد چون ورزش باعث می شود که مواد غذایی به جای تبدیل شدن به چربی، بافت ماهیچه های شما را قوی کنند. یک برنامه ورزشی روزانه کمک می کند هم سالم باشید و هم وزن تان را کم کنید. در ضمن ورزش روح و روان تان را شاد می کند و اجازه نمی دهد دائم در ذهن تان دائم نگران چاقی باشد.

 

پیشنهاد سوم/ برای این که وزن تان را کم کنید حتما نباید چیزی نخورید بلکه شاید باید عادت های خورد و خوراک تان را تغییر دهید. مثلا یک سری موارد خیلی ساده هستند که اتفاقا در پرخوری و چاق شدن تاثیر دارند. مثلا تند غذا خوردن، نجویدن و... برای این که خوردن تان را کنترل کنید سعی کنید اولا تا زمانی که گرسنه نشده اید. سراغ غذا نروید. پیامبر(ص) هم در این زمینه فرمودند: زمانی بخور که میل به خوردن داری و در حالی خوردن را رها کن که هنوز اشتهایت هست، آهسته غذا بخورید بعد از هر لقمه تعداد جویدن تان را بشمارید اگر عادت کرده اید تمام محتوای ظرف غذا را بخورید در ابتدا کم بکشید تا قرار نباشد زیاد بخورید. اگر عادت دارید موقع تنهایی و بیکاری بخورید بهتر است کار دیگری را جایگزین کنید مثلا در تنهایی به جای خوردن، کتاب بخوانید یا هیچ وقت خودتان را بیکار با انبوهی از مواد غذایی تنها نگذارید! اگر عادت دارید به خوردن غذاهای فست فوردی و سبک که جزو غذاهای کم کالری هستند از آن ها دوری کنید چون تنها ۲۰ تا ۴۰ دقیقه سیر هستید به جای آن از مواد پر کالری استفاده کنید که تا مجبور به دوباره خوردن نشوید. گاهی فشارهای روانی باعث می شود که شما عادت کنید به پرخوری! یعنی بعضی ها موقع ناراحتی، خشم و اضطراب شروع می کنند به خوردن و فکر می کنند خوردن به آن ها آرامش می دهد در حالی که این چنین نیست و این یک ذهنیت اشتباه است. برای این که چنین عادتی را کنار بگذارید خوب است که موقع فشارهای روانی سعی کنید آن ها را به طریق درست تخلیه کنید و برای فرار از آن به خوردن پناه نبرید.

 

پیشنهاد چهارم/ کلا اگر آدم پرخوری هستید و عادت به زیاد خوردن دارید باید حتما و حتما خودتان را کنترل کنید. فراموش نکنید زیاد خوردن علاوه بر این که سلامت جسم تان را به خطر می اندازد می تواند روی قلب شما هم تاثیر بگذارد. پیامبر(ص) فرمودند: هر کس کم بخورد، سالم می ماند و هر کس زیاد بخورد تنش بیمار می شود و قساوت قلب پیدا می کند. (نهج الفصاحه، ح ۲۲۹۲) پس همین الان فکری به حال خودتان بکنید. راستی برای خودتان یک آستانه کنترل وزن در نظر بگیرید یعنی وقتی به وزن مناسب سن خودتان رسیدید، با نظر کارشناس می توانید رژیم تان را کنار بگذارید و ورزش را جدی بگیرید تا وزن خود را ثابت نگه دارید.

منبع:روزنامه خراسان

پیروز بازدید : 173 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

كاهش وزن,راههاي كاهش وزن,راههاي وزن كم كردن,اصول اساسي كاهش وزن

اصول اساسي كاهش وزن
به خودتان قول بدهيد
وزن كم كردن دايمي، وقت و هزينه در بر دارد. اين قضيه نياز به تمركز و تعهدي دايمي در طول زندگي دارد. اول بايد اطمينان حاصل كنيد كه براي ايجاد تغييرات دايمي در زندگي خود آماده هستيد و اينكه اين كار را به‌خاطر دلايلي صحيح انجام مي‌دهيد.

هيچ‌كس غير از خودتان نمي‌تواند براي وزن كم‌كردن به شما كمك كند. در واقع فشارهاي خارجي اغلب از سوي نزديكان شما مي‌تواند قضيه را از بيخ و بن خراب كند. شما بايد تغيير در روش زندگي، رژيم غذايي و ورزش را براي لذت بردن خودتان انجام دهيد. براي انجام اين تغييرات شما به انرژي كافي براي ايجاد اين تغييرات نياز داريد. زمان در اين بين نقش اساسي ايفا مي‌كند.

اگر براي اين كار وقت كافي اختصاص ندهيد، با مشكلات جدي براي كاهش وزن خود روبرو خواهيد شد. به ذهن خود بسپاريد كه ميزان آمادگي اوليه شما چندان مهم نيست، مسئله مهم پرهيز شما از غذا خوردن اضافي و استمرار در ورزش كردن است. زياد كمال‌گرا نباشيد و هرگز تسليم نشويد. با تمركز روي مزاياي كاهش وزن مثل به دست آوردن انرژي زياد و بهبود وضعيت سلامت خود را تشويق و تهييج كنيد. سپس به بخش‌هاي منفي ماجرا مثل ورزش‌هاي زمان‌بر نگاه كنيد و سعي كنيد راه حلي منطقي براي آن بيابيد.

 از ديگران كمك بگيريد
در نهايت فقط خود شما مي‌توانيد براي وزن كم كردن، به خودتان كمك كنيد. اما بدين معنا نيست كه شما بايد به تنهايي همه كار كنيد. از دوستان، خانواده و همسر خود كمك بگيريد. از افرادي كمك بگيريد كه آنها را به خوبي مي‌شناسيد و مي‌دانيد كه مي‌توانند به شما روحيه داده و تشويقتان كنند. اين افراد بايد براي شنيدن حرف‌ها و نظرات و تشويق و تهييج كردن شما در دست باشند و حتي براي ورزش كردن با شما وقتي را اختصاص دهند. فرد ايده‌آل براي اين‌كار كسي‌‌ست كه در برنامه كم‌كردن وزن با شما شريك باشد. نظرات و تشويق افراد حرفه‌اي نظير متخصص تغذيه و مربيان ورزش هم در موفقيت شما موِثر خواهد بود.
هدفي منطقي را در نظر بگيريد
زماني كه مي‌خواهيد به توقع خود از برنامه ورزشي و رژيم غذايي خود فكر كنيد، حتماً واقع‌بين باشيد. وزن كم‌كردن سالم و درست، آهسته و پيوسته اتفاق مي‌افتد. هدف خود را براي كم‌كردن وزن معادل 0/5 الي 1 كيلوگرم در هفته تنظيم كنيد. براي رسيدن به اين هدف شما بايد با رژيم غذايي كم‌كالري و ورزش منظم، روزانه حدود 500 الي 1000 كالري بسوزانيد.

كاهش وزن بيشتر و سريع‌تر بدين معناست كه شما به‌جاي چربي، آب بدن خود را هدر داده و عضلات را سوزانده‌ايد.براي خود اهداف هفتگي يا ماهانه تنظيم كنيد و سپس ميزان پيشرفت خود را بررسي كنيد. به ياد داشته باشيد كه شما بايد يك مسير طولاني را طي كنيد. اگر كاري بيش از اندازه شديد و خشن انجام دهيد، ممكن است خيلي سريع تسليم شويد.

به‌علاوه اهداف خود را بر مبناي انجام يك كار تنظيم كنيد نه نتيجه انجام آن كار؛ مثلا هدف خود را ورزش كردن به مدت نيم ساعت و مصرف غذاهاي كم كالري قرار دهيد نه اينكه به واسطه اين كارها نيم كيلوگرم وزن كم كنيد. تغيير عادات و تمركز روي انجام يك كار و نه نتيجه آن كار كليد اصلي كم كردن وزن است. در عين حال اين اهداف شما بايد كاملا منطقي و واقع‌گرايانه، ويژه و قابل اندازه‌گيري باشد. مثلا هدفتان اين باشد كه روزي 30 دقيقه و 5 بار در هفته پياده‌روي كنيد.

براي شروع زمان خاصي را در نظر بگيريد. توالي، مدت زمان و مكان ورزش كردن خود را در نظر بگيريد. برنامه غذايي خود را بر مبناي نكاتي منطقي پايه‌ريزي كنيد و در آن مصرف حجم بالايي از آبميوه و سبزيجات را بگنجانيد. همه چيز را يادداشت كنيد تا بتوانيد از مقايسه نوشته‌هاي خود ميزان موفقيت و پيشرفت را تعيين كنيد.از پزشك معالج يا متخصص تغذيه بپرسيد كه تا چه ميزان مي‌توانيد بدون مشكل وزن خود را كاهش دهيد.
 از غذاهاي سالم استفاده كنيد
غذاهاي مايع، قرص‌هاي لاغري و غذاهاي تركيبي غيرعادي، كليد كنترل طولاني مدت وزن و سلامت بيشتر نيستند. به‌جاي اين‌ها سعي كنيد غذاهاي متنوع و سالم استفاده كنيد. كم كردن كالري به معناي لذت نبردن از غذا، بدمزه‌ شدن غذا يا حتي ساده شدن غذا نيست.

يكي از راه‌هاي كم كردن ميزان كالري وارده به بدن، مصرف بيشتر غذاهايي با پايه و اساس گياهي شامل ميوه‌ها، سبزيجات و انواع غلات است. مصرف غذاهاي متنوع كمك مناسبي براي دستيابي به اهداف شما است. توجه داشته باشيد كه ميزان كم كردن كالري بر مبناي نيازهاي بدني شما مي‌تواند تغيير كند.

اگر بي‌نهايت گرسنه هستيد مي‌توانيد بيشتر غذا بخوريد يا در صورت دستيابي به اهداف برنامه خود، اگر نخواهيد بيشتر وزن كم كنيد، مي‌توانيد برنامه غذايي خود را براي حفظ وزن اصلاح كنيد. رژيم‌هاي غذايي فوق‌العاده كم كالري استراتژي مناسبي در طولاني مدت نيستند. كمتر از 1200 كالري در روز براي زنان و 1400 كالري براي مردان عمدتاً توصيه نمي‌‌شود. اگر ميزان كالري دريافتي شما بيش از حد كم باشد خطر ابتلا به بيماري‌هاي مختلف افزايش مي‌يابد. در اين‌صورت نه تنها به اهداف خود نخواهيد رسيد بلكه با مشكلات جدي بدني روبرو خواهيد شد.
 فعال باشيد و فعال بمانيد
رژيم غذايي به تنهايي مي‌تواند كمكي براي وزن كم كردن شما باشد.كسر كردن 250 كالري از رژيم غذايي روزانه شما كمك مي‌كند تا 0/2 كيلوگرم در هفته وزن كم كنيد. 3500 كالري در روز تقريباً معادل نيم كيلو چربي‌‌ست. اما اگر به برنامه اي كه گفته شد، 30 دقيقه پياده‌روي سريع روزانه در هفته را هم بيفزاييد، وزن شما دو برابر بيشتر كم مي‌شود.

هدف از ورزش كردن جدا از تمام مزاياي آن سوزاندن مقدار بيشتري كالري‌ست. ميزان كالري مصرف شده در اثر ورزش به شدت، مدت زمان و توالي فعاليت بدني بستگي دارد. براي بسياري از مردم ورزش‌هاي با فعاليت بدني متوسط اما طولاني مدت قابل تحمل‌تر است. اما برخي تمرينات سنگين هوارسان را ترجيح مي‌دهند. يكي از اصلي‌ترين راه‌هاي كاهش وزن ورزش‌هاي هوارسان با شدت ثابت مثل پياده‌روي است. 30 دقيقه پياده‌روي در روز براي كم كردن وزن بسيار مفيد است.

ورزش‌هاي قدرتي مثل بدن‌سازي و كار با وزنه نيز از جهت افزايش توده عضلاني، قدرت بدني و مصرف كاري فوق‌العاده موِثر هستند. ورزش كردن بايد آرام و در فواصل كوتاه آغاز شود و به مرور بر شدت و زمان آن افزوده شود. پياده‌روي بهترين گزينه است. دوچرخه‌سواري، شنا و دويدن نيز موِثر هستند. جدا از تمرينات ورزشي، افزايش فعاليت‌هاي روزمره بدني يكي از بهترين راه‌هاي مصرف كالري‌ست. مثلا وقتي سر كار هستيد، بهتر است به‌جاي استفاده از آسانسور از پله بالا برويد يا اينكه خودرو خود را دورتر از محل كارتان پارك كنيد و تا محل كار كمي قدم بزنيد. بالا رفتن از پله‌ها، قدم زدن، باغباني كردن، چمن زدن، جارو زدن و حتي انجام كارهاي منزل مثل ظرف شستن براي سوزاندن كالري مفيد هستند.
 شيوه زندگي خود را تغيير دهيد
اينكه صرفاً به مدت چند هفته يا چند ماه ورزش كنيد و رژيم بگيريد كافي نيست. شما بايد اين رفتارها را در زندگي خود نهادينه كنيد. براي اين‌كار شما بايد رفتارهاي خود را تغيير داده و در قدم اول وزن خود را كاهش دهيد. تغيير شيوه زندگي با نگاهي صادقانه به عادات غذايي و عادات روزمره آغاز مي‌شود. براي تعيين وضعيت غذايي از خود بپرسيد چه موقع تمايل به غذا خوردن داريد.

در حالت بي‌حوصلگي، خشم، خستگي، اضطراب، افسردگي يا زير فشارهاي اجتماعي به نحوه غذا خوردن، خريد كردن، و روش‌هاي غذا پختن خود دقت كنيد. آيا بعد از غذا بشقاب خود را مي‌شوييد؟ آيا سريع غذا مي‌خوريد؟ هنگام تماشاي تلويزيون غذا مي‌خوريد؟ و ببينيد كه آيا هر كدام از عوامل فوق تا‡ثيري در غذا خوردن بيش از اندازه شما دارد يا خير؟ بعد از تعيين وضعيت خود براي كم كردن وزن،سعي كنيد يك استراتژي براي تغيير عادات خود طراحي كنيد. شما نمي‌توانيد تمام عادات خود را يك‌جا و يك‌شبه ترك كنيد. ولي مي‌توانيد با برنامه‌اي منطقي و منظم آرام آرام عادات بد قبلي خود را به رفتارهايي خوشايند و مفيد تبديل نماييد. ممكن‌ است كمي پسرفت داشته باشيد. مهم اين است كه تسليم نشويد. از فردا دوباره آغاز كنيد.
منبع: mayoclinic.com

 

پیروز بازدید : 97 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

ورزش ستاره های هالیوودی برای لاغری

 

در فرانسه، شیوۀ پیلاتوس تحت عنوان ژیمناستیک ستاره ها شناخته می‌شود. شارون استون، جودی فاستر و البته ایزابل آجانی یا ویرجین لدوین، همه و همه، با شور و اشتیاق این رشتۀ ورزشی را دنبال می‌کنند.

 

اما، واقعاً این موفقیت از کجا ناشی می‌شود؟

 

ریشۀ پیلاتوس

 

پیلاتوس در سال های دهۀ 20 توسط یک فرد آلمانی به نام ژوزف پیلات، ابداع شد. این فرد که مبتلا به راشیتیسم، آسم و رماتیسم بود، تحقیقاتی زیادی دربارۀ بهبود شرایط جسمانی اش، انجام داد. در جریان تحقیقات آناتومی، تاریخی، آزمایش های درمانی (ژوزف پیلات، در طی جنگ جهانی اول، پزشک ارتش بود) و ورزشی، رشتۀ پیلاتوس متولد شد، رشته ای که فرم های جسمی و ذهنی را در نوع خود ترکیب کرده و رشتۀ واحدی به وجود می‌آورد. در ابتدا، این رشته رقیب رقص بود، و به این ترتیب عامۀ مردم، این رشته را شناختند.

 

ایدۀ پایه

 

اگر برخی جلسات ژیمناستیک، چندان مفید نیستند، علتش این است که تمرینات به درستی انجام نمی‌شوند. ایدۀ اصلی شیوۀ پیلاتوس، شناخت درست از بدن و درست به کار انداختن ماهیچه ها به منظور بیشترین بهره بردن از هر حرکت است. یعنی، شل کردن ماهیچه های سفت و تقویت ماهیچه های سست.

 

اصول پیلاتوس

 

ریلکسیشن: هر جلسه تمرین با ریلکسیشن شروع می‌شود تا از فشار ماهیچه ای جلوگیری شود ( ماهیچه های پشت گردن،شانه ها و...) و همچنین به کار انداختن ماهیچه های سست.

 

تمرکز: روش پیلاتوس هم زمان هم نیازمند جسم است و هم روح. برای اینکه این تمرینات مفید و مؤثر باشند، باید بر روی هر حرکت تمرکز کرد.

 

تنفس: تنفس عمیق با باز کردن کامل قفسۀ سینه باعث جابه‌جایی بیشتر و گسترده تر در طول بدن می‌شود.

 

راستای بدن: جایگیری درست باسن و ستون فقرات برای جلوگیری از عدم تعادل ماهیچه ای و فشارها ضروری است.

 

مرکز: «مرکز انرژی»، ناحیه ای است بین ران ها و قفسۀ سینه، این ناحیه، قلب پیلاتوس است. از این ناحیه است که هر حرکتی باید شروع شود. بنابر اصول این شیوه، شکم باید به داخل برود تا ماهیچه های شکمی به فعالیت درآیند.

 

هماهنگی و روانی: برای مؤثر بودن، حرکات باید با دقت و مهارت انجام شوند. هر تمرین به دفعات کم، اما به طور کامل تکرار می‌شود.

 

تمرینات

 

شیوۀ پیلاتوس، شامل 500 تمرین می‌شود. برخی از این تمرین ها بر روی چهار وسیله، با نام و روش های عجیبی انجام می‌شوند، که عبارتند از: کادیلاک، رفُرم، صندلی و بارل. بر خلاف وسایل سنتی، این وسیله ها تمام ماهیچه ها را با هم به حرکت درمی‌آورند و عضلات را بیشتر پیشرفت می‌دهند، ضمناً با کشیدن آنها، مقاومت شان را بالا می‌برند. این دستگاه ها برای شروع و همانند کردن حرکات خیلی مفیدند. مربی، در آنجا حضور دارد تا ورزشکار را هدایت و حرکاتش را تصحیح کند؛ این رابطۀ شاگرد و استادی، یکی از سندهای اثبات سودمندی پیلاتوس است.

 

پیلاتوس، تمرین های زمینی را نیز در بر می‌گیرد، این حرکات غالباً در جلسات گروهی انجام می‌شوند. برای تکرار و شبیه سازی تمرینات، ورزشکار می‌تواند این حرکات را خودش به تنهایی در خانه انجام دهد.

 

فواید پیلاتوس

 

فواید پیلاتوس بی شمار و هدفدار هستند مانند: شکم صاف تر، بازوها و شانه های عضلانی، کمر باریک، باسن و ران های سفت و از همه مهم تر انعطاف پذیری. پیلاتوس، تأثیرات داخلی نیز دارد، خصوصاً به خاطر توجه ویژه ای که در این شیوه به تنفس می‌شود. استرس کمتر، انرژی بیشتر و احساس سلامت کلی، از دیگر فواید این شیوه هستند.

منبع:seemorgh.com

پیروز بازدید : 118 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

ورزش هایی برای رفع چاقی پاها و بازو
چربی، یک بافت نرم می باشد و هیچ گاه در یک اندام خوش ترکیب جا نمی گیرد. عضله صاف و استوار می باشد و می تواند به اندام های بدن شکل دهد و آنها را سفت سازد. اگر عضلات به اندازه کافی چربی را نگهداری نکنند، چربی ها روی هم جمع می شوند و تبدیل به سلولیت می گردند. بنابراین سلولیت، توده چربی قدیمی است. سلولیت با افزایش سن بوجود می آید. هر چه قدر سن مان بیشتر می شود، پوست نازک تر می شود.

لاغر شدن,لاغر شدن بازو ها,زيبايي اندام,لاغر شدن پاها

برخی افراد به طور ژنتیکی فاقد سلولیت می باشند. برخی دیگر، چون ورزش را به طور مرتب انجام می دهند، سلولیت ندارند.
برای از بین بردن سلولیت، به یک روش درمانی اکتفا نکنید، بلکه باید با استفاده از ماساژ، یوگا، ورزش و رژیم غذایی سلولیت را از بین ببرید.
ماساژ
ماساژ، یکی از درمان های سلولیت می باشد. با ماساژ دادن، ابتدا فشاری به عمق پوست وارد می آید که تجمع سلولیت را می شکند. بعد، گردش خون را بهبود می بخشد. در آخر، باعث تخلیه مایع لنفاوی می گردد. مایع لنفاوی، سموم و مواد زائد را از بدن دور می کند. این اثرات را بعد از چند هفته در اندام خود خواهید دید.
 یوگا
یوگا باعث می شود که جریان خون و جریان لنفاوی بهبود یابند و به کاهش سلولیت کمک می کند.
ورزش هایی مفید
حدود یک چهارم وزن بدن ما، عضلات می باشند. اگر عضلات تان کوچک و چربی بدن تان زیاد باشد، سلولیت به وجود می آید. بنابراین برای کاهش سلولیت، باید در مناطقی که سلولیت وجود دارد، عضله سازی بیشتر و مقدار چربی کمتر شود.
بهتر است برای از بین بردن سلولیت، سه بار در هفته و هر بار به مدت 40 دقیقه ورزش کنید. حدود 20 دقیقه ورزش های قدرتی (5 ورزش بالا تنه و 5 ورزش پایین تنه) و 20 دقیقه راه رفتن با تردمیل باعث می شود سرعت ضربان قلب تان روی 70 تا 80 درصد بایستد. باید این ورزش ها را 3 بار در هفته تکرار کنید تا سلولیت از بین برود.
به طور کلی، ورزش باعث افزایش جریان خون، افزایش پمپاژ کردن خون، افزایش عضله سازی، افزایش سوختن کالری و کاهش سلولیت می گردد.
ورزش های قلبی برای افرادی که دارای سلولیت هستند، بسیار مفید می باشند. این ورزش ها باعث افزایش ضربان قلب و افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن و افزایش جریان خون می گردند
چگونه بفهمیم که عضله خسته شده است؟
خستگی عضلات باعث رشد عضلات می شود. لذا ورزش های فشرده ای که باعث خستگی عضلات می شوند، برای رشد عضلات مفیدترند. این به آن معنا است که، آنقدر عضله شما خسته شده که دیگر نمی توانید آن ورزش را دوباره انجام دهید.
تمرین کوتاه مدت (که بیش تر از 30 دقیقه نباشد) مجموعه ای از تمرینات شدید است که باعث خستگی عضلات می شود. تمرین شدید، می تواند تعداد زیادی از ماهیچه ها را فعال کند.
چرا باید در حین ورزش استراحت کرد؟
استراحت کردن و تغذیه مناسب در بین ورزش ها، فعال کردن بدن را به دنبال خواهد داشت. عضلات در موقع استراحت، رشد می کنند و ترمیم می شوند.
برای بازیابی عضلات، در روز بعد از تمرین، غذای سالم خورید و خواب و استراحت کافی داشته باشید. دو روز پشت هم ورزش نکنید و بگذارید یک روز بگذرد و بعد دوباره ورزش کنید.
افرادی که در بازوهای خود سلولیت دارند، چه باید کنند؟
معمولا به این افراد توصیه می شود وزنه بلند کنند. اما باید به طور صحیح، وزنه را بالا و پایین برد تا صدمه ای به بدن وارد نشود. صحیح بلند کردن وزنه باعث عملکرد بهتر عضلات و جلوگیری از بروز صدمات می گردد.
صحیح بلند کردن وزنه یعنی به آرامی پایین و بالا بردن وزنه. به طور کلی باید وزنه را 3 دقیقه بالا و 3 دقیقه پایین نگه داشت.
خانم ها باید بدانند که چون در بدن آن ها، هورمون تستوسترون کمتر از بدن مردان است، با بلند کردن وزنه، عضلات شان محکم می شود و اندام آنها مانند اندام مردان نمی شود.
اما همه افراد وزنه برداری را دوست ندارند. پس اگر می خواهید از شر سلولیت های خود خلاص شوید، ورزش پیلاتس نیز به شما کمک خواهد کرد.

لاغر شدن,لاغر شدن بازو ها,زيبايي اندام,لاغر شدن پاها

یک نوع ورزش برای از بین بردن سلولیت بازو
بنشینید. وزنه را به دست بگیرید. پشتتان صاف باشد. بازو را بالا ببرید (عضله دو سر بازو کنار گوش باید باشد) و سپس به آرامی دمبل را از پشت سر خود پایین بیاورید. در این ورزش، فقط باید بازو حرکت کند. وقتی دمبل را بالا می برید، 3 ثانیه مکث کنید و هنگامی که دمبل را پایین می آورید نیز 3 ثانیه مکث کنید. 8 تا 15 بار این ورزش را برای هر دو دست انجام دهید. 3 بار در هفته این ورزش را تکرار کنید.
افرادی که در پاهای خود سلولیت دارند، چه باید کنند؟
توده عضلانی به همراه لایه چربی زیر پوست، پاها را محکم می کند. به افراد دارای سلولیت در پاها توصیه می شود که ورزش های لگن، پا و باسن را انجام دهند.
اسکوات (squat)، لانژ (lunges) و ورزش های ایزومتریک از بهترین ورزش ها برای از بین بردن سلولیت پا می باشند.

لاغر شدن,لاغر شدن بازو ها,زيبايي اندام,لاغر شدن پاها

ورزش اسکوات
بایستید و پاها را از هم باز کنید. شکم خود را تو دهید. زانوهای خود را خم کنید. 10 تا 15 بار در روز اسکوات را انجام دهید.

لاغر شدن,لاغر شدن بازو ها,زيبايي اندام,لاغر شدن پاها

ورزش لانژ
بایستید. پای راست خود را جلو بگذارید و خم کنید. ران پای راست باید موازی زمین باشد. بعد پای خود را صاف کنید و با پای دیگر این ورزش را تکرار کنید. 10 تا 15 بار در روز این ورزش را برای هر دو پا انجام دهید.

لاغر شدن,لاغر شدن بازو ها,زيبايي اندام,لاغر شدن پاها

ورزش ایزومتریک
این ورزش را می توانید در حین نشستن و یا ایستادن برای آن اندامی که دارای سلولیت است، انجام دهید. این ورزش ها را با مکث 30 ثانیه ای انجام دهید. برای نمونه چند ورزش را در تصویر بالا می توانید ببینید.
رژیم غذایی
وعده های غذایی اصلی را حذف نکنید. غذای شما باید بیشتر دارای میوه ها، سبزیجات، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ، آجیل و غذاهای دارای فیبر باشد.
برای از بین بردن سلولیت این روش ها را انجام دهید:
- آب زیادی بنوشید. آب باعث دفع مواد سمی بدن می شود.
- میوه ، آب میوه ، سبزی یا آب سبزی مصرف کنید. این مواد غذایی برای افزایش آنتی اکسیدان های بدن، افزایش مقدار ریز مغذی ها و همینطور برای بیرون ریختن مواد سمی از بدن بسیار مفیدند.
- کپسول روغن ماهی و یا منابع غذایی امگا 3 مصرف کنید، از قبیل: ماهی، گردو، تخم کتان و غیره.
- مصرف نمک را کاهش دهید. نمک زیاد در غذا باعث از دست رفتن آب بدن می شود. بنابراین نمی توان مواد سمی را از بدن دفع کرد.
- شیرین کننده ها و شیرینی ها را مصرف نکنید. شیرین کننده ها و شیرینی ها دارای موادی هستند که موجب تداخل در عملکرد مغز می گردند و گرسنگی را ایجاد می کنند.
- گوشت مصرف کنید. گوشت باعث سیر شدن و عضله سازی می گردد.
منبع:tebyan.net

 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 12,448
  • بازدید کلی : 30,277